Matematikai feladatok
Matek feladatok I.
Készíts egy matek programot, ami kétjegyű számok összegét kérdezi a játékosoktól!
Induláskor:- a háttér egy tábla legyen (tölts be egy ilyet)
- mellette álljon a tanár néni (Abby)
- jelmeze a "felfelé néző jelmez" legyen
- esz: egyik összeadandó szám
- msz: másik összeadandó szám
- hiba: ebben számoljuk az elkövetett hibák számát
- ssz: ez jelzi a éppen következő feladat sorszámát
-
állítsuk be a kezdőértékeket (csak amelyiket szükséges)
- írjuk ki a feladat sorszámát (ssz)
- az összeadandó számok (esz és msz) 10 és 30 közt legyenek
- írjuk ki ezeket, és kérjük be az összegüket (válasz)
- ha a beírt összeg helyes
a tanár jelmeze a "tapsoló jelmez" legyen
írja ki: "Nagyos szuper!" - ha a beírt összeg hibás
növelje a hibaszámot (hiba)
a tanár jelmeze a "szomorú jelmez" legyen
írja ki: "Hibás!"
- ha nem volt hiba, akkor
egy új háttéren jelenjen meg a "100 %" szöveg - egyébként
mondja ki a hibaszámot pl. "2 hibád volt"
+Alakítsd át a feladatot egyjegyű előjeles számok szorzásává!
Ötször végezze el a program következőket:
- Találjon ki két véletlenszámot (10-20 köztieket)!
- Kérje be a szorzatukat!
- Ellenőrizze, majd írjon ki egy megfelelő szöveget!
Végül értékelje az öt adott választ!
Rajzoljuk ki a koordinátarendszert (van egy ilyen háttér is)!
- A program rajzoljon ki egy P pontot véletlenszerű helyre!
- Kérje be a tippjeidet ezekre!
- Értékelje az eltéréseket valamilyen módon!
Mindezeket ötször ismételje meg!
Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!