Bemelegítő feladatok

Végtelen ciklusok, animáció

Pingáld ki a hátteret! Cseréld ki a szereplőt egy tüzet okádó sárkányra!

Kezd el a programozást ("zászlóra ...")!
     Tégy alá egy mindig panelt!
     Tedd bele a nézz egérmutató irányába utasítást és egy menj ... parancsot!

Indítsd el a programot! A döhös sárkány követni fogja az egérmutatót/egérkurzort.

A "mindig" panel egy végtelen ciklus vagy örökös ciklus, amit addig ismétel a Scratch, amíg le nem állítod.

Állítsd be megfelelően a cicát!

Tegyél ki egymagába egy következő jelmez utasítást! Kattints rá kétszer! Ismételgesd! Olyan, mintha menne.

Tégy be egy mindig panelt! Tedd bele az előbbit, és indítsd el a programot!

Menjen is ("menj ... lépést")!

Ha túl gyors, lassítsd le ("várj ...")!

A széleken elakad, semmi gond, tegyünk bele ha a szélén vagy, pattanj vissza parancsot!

Ez a látvány az animáció. A trükk egyszerű: a cicának két alakja/jelmeze van, ezek váltogatása tűnik mozgásnak. (Találsz olyan szereplőket is, amelyek kettőnél több jelmezzel bírnak!)

Cseréld ki a szereplőt egy labdára! Állítsd be az indulási irányát véletlenszerűvé: "fordulj véletlen 0 és 360 között fokot"!

Állítsd be a toll jellemzőit is, amilyet majd rajzoltatni akarsz!

A mindig panelbe most csak két parancs kell: "menj ...", "ha a szélén vagy ...".

Ha nem teszel rajztörlést, a futást leállítva odébb teheted a labdát (futás közben nekem nem sikerült).

Fessed ki a hátteret, írj információs szöveget rá (RG helyett a te monogramod álljon)!

Cseréld ki a szereplőt egy bogárra! Rajzold a szárnyaira a monogramodat! (Ha kell, kicsinyítsd!)

Állítsd be a toll jellemzőit!

Tégy be egy mindig panelt és ebbe:
     "menj ..." utasítást (a lépésszám véletlenszerűen változzon, pl. 2...10 lépés közt)
     "fordulj ..." utasítást (a szög véletlenszerűen változzon, pl. -30...30 fok közt)
     pici várakozást (pl. 0.05 mp)
     "ha szélén vagy, ..." parancsot!

Próbáld ki!

Kicsit még fejlesszünk rajta! Tégy be egy ezen szereplőre kattintáskor panelt és ebbe:
     "mondd ... 1 mp-ig" utasítást és
     "dobolj ... 0.5 ütemig" parancsot!

Új ismeretek: "mindig", "nézz egérmutató ...", "következő jelmez", "ha a szélén ...", "ezen szereplőre ...", "dobolj ...", ""

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!