Elmélet
Eljárások, függvények
Készítsük el a jobboldali ábrát kirajzoló programot!
Először csináljunk egy "négyzet" parancsot (eljárásnak is hívják), benne:
- tollat le
- egy 4-es ciklusban: előre 100 pixel, jobbra fordul 90 fok
- tollat fel
Próbáljuk ki!
Vegyük észre, hogy ha egy négyzet kirajzolása után előre megyünk 100 pixelt és balra fordulunk 120 fokot, akkor a következő négyzethez érkezünk. Tehát csak ezt kell 3-szor ismételni.
A főprogram tehát:
- beállítások (cica, toll)
- ciklus 3-szor
négyzet
előre 100 pixel
balra 120 fok
Készítsük el az ábra alapján az "utcát"!
- először egy ház eljárást
- módosítsuk ezt az eljárást úgy, hogy a "méret" paramétere legyen
- ezt hívjuk meg háromszor
Készítsünk programot, amely egy bekért felső határig kiírja a prímeket!
Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!