Játékos feladatok
Koordinátarendszer - játéktér felfedezése
Tapogassuk le az egérkurzorral a játéktér x és y koordinátáit! Hol az origo? Hol a macska forgáspontja (előtte ugrassuk az origóba)? Hol a tengelyek?
Töltsd be a háttérgyűjteményből az "Egyéb" kategóriából az "xy-grid" hátteret (Hozzáadás gomb)!
Kicsinyítsd a macskát negyedrészére (25%), ugorj a legfelső a (200;100) koordinátájú pontra, és készíts a cicáról egy lenyomatot! Hasonlóan ugorj többi piros pontra (felülről lefelé haladva) és készíts lenyomatot! A progi így kezdődik:
- méret legyen ... %
- töröld a rajzokat // ez törli a "macskalenyomatokat"
- ugorj x: ... y: ...
- készíts lenyomatot
- stb.
Válts jelmezt, és takard le felülről lefelé a zöld pontokat is!
Ismét töltsd be a háttérgyűjteményből az "xy-grid" hátteret! Cseréld le a macskát valamilyen "házépítő" szereplőre!
Kösd össze a számozott barna pontokat vastag barna vonallal úgy, hogy befejeződjön a ház!
Kösd össze a narancssárga pontokat is ugyanígy (vastag narancssárga vonal a számok sorrendjében)!
Ügyelj arra, hogy ne "firkálj" a két ház közé!
* Próbáld meg csak egy-egy "ugorj x: ... y: ... " utasítást használva megrajzolni a házakat! (Ötlet: "menj ... lépést", "fordulj ... fokot".)
Fessed ki a játéktér felső felét halványkékre (égszínű), az alsó felét pedig zöldre (fűzöld)!
Cseréld ki a cicát a hópehelyre (Snowflake), fessed át a jelmezét hófehérre (halványkék volt)!
Töröld le a táblát! Kicsinyítsd a szereplőt 10%-ára (10-ed része)!
Egy örökös ciklussal "ejtsünk" hópelyheket a zöld fűre (de csak erre), lassan, véletlenszerűen!
(Ötlet: -240 ≤ x ≤ 240, de az y-ra -180 ≤ y ≤ 0 !)
Új ismeretek: koordinátarendszer, új szereplő, új háttér hozzáadása, "véletlen ... és ... között",
Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!