Játékos feladatok

Koordinátarendszer - játéktér felfedezése

Tapogassuk le az egérkurzorral a játéktér x és y koordinátáit! Hol az origo? Hol a macska forgáspontja (előtte ugrassuk az origóba)? Hol a tengelyek?

Töltsd be a háttérgyűjteményből az "Egyéb" kategóriából az "xy-grid" hátteret (Hozzáadás gomb)!

Kicsinyítsd a macskát negyedrészére (25%), ugorj a legfelső a (200;100) koordinátájú pontra, és készíts a cicáról egy lenyomatot! Hasonlóan ugorj többi piros pontra (felülről lefelé haladva) és készíts lenyomatot! A progi így kezdődik:

  • méret legyen ... %
  • töröld a rajzokat // ez törli a "macskalenyomatokat"
  • ugorj x: ... y: ...
  • készíts lenyomatot
  • stb.

Válts jelmezt, és takard le felülről lefelé a zöld pontokat is!

Ismét töltsd be a háttérgyűjteményből az "xy-grid" hátteret! Cseréld le a macskát valamilyen "házépítő" szereplőre!

Kösd össze a számozott barna pontokat vastag barna vonallal úgy, hogy befejeződjön a ház!

Kösd össze a narancssárga pontokat is ugyanígy (vastag narancssárga vonal a számok sorrendjében)!

Ügyelj arra, hogy ne "firkálj" a két ház közé!

* Próbáld meg csak egy-egy "ugorj x: ... y: ... " utasítást használva megrajzolni a házakat! (Ötlet: "menj ... lépést", "fordulj ... fokot".)

Fessed ki a játéktér felső felét halványkékre (égszínű), az alsó felét pedig zöldre (fűzöld)!

Cseréld ki a cicát a hópehelyre (Snowflake), fessed át a jelmezét hófehérre (halványkék volt)!

Töröld le a táblát! Kicsinyítsd a szereplőt 10%-ára (10-ed része)!

Egy örökös ciklussal "ejtsünk" hópelyheket a zöld fűre (de csak erre), lassan, véletlenszerűen!
(Ötlet: -240 ≤ x ≤ 240, de az y-ra -180 ≤ y ≤ 0 !)

Új ismeretek: koordinátarendszer, új szereplő, új háttér hozzáadása, "véletlen ... és ... között",

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!