Elmélet
Utasítássorok (szekvenciák)
Számítsuk ki és írjuk ki egy bekért szám négyzetét!
A szám legyen a "szam", a négyzete a "negyzet" változóban!
- szám bekérése (válasz)
- "szam" legyen a "válasz"
- "negyzet" egyenlő szam*szam
- kiírni a "negyzet"-et
Rajzoljuk meg kékkel a koordinátarendszer x éx y tengelyét!
- rajztábla törlése
- toll beállítása (szín, méret) /két utasítás/
- toll felemelése
- ugrás a (-240;0) helyre
- toll lerakása
- ugrás a (240;0) helyre
- toll felemelése
- ugrás a (0;180) helyre
- toll lerakása
- ugrás a (0;-180) helyre
Készítsd el azokat a szekvenciális (soros) programokat, amelyek "összehozzák" a jobboldali ábrát!
Segítségül néhány javaslat:
- több szereplő legyen (macska, A, B)
- a macsek szereplő rajzolja ki az x és az y féltengelyeket
- a látható változók az A és a B koordinátái (véletlenszámok a pozitív negyedben)
- az A, B szereplők ugorjanak a helyükre, s írják ki koordinátáikat
- a macsek szereplő rajzolja ki az AB szakaszt (és álljon félre)
A szekvencia egyszerű tevékenységek, utasítások sorozata; egymás után, sorrendben végrehajtható utasításokat jelent.
Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!