Matematikai feladatok

Matek feladatok I.

Készíts egy matek programot, ami kétjegyű számok összegét kérdezi a játékosoktól!

Induláskor:
  • a háttér egy tábla legyen (tölts be egy ilyet)
  • mellette álljon a tanár néni (Abby)
  • jelmeze a "felfelé néző jelmez" legyen
A szükséges változók és ezek szerepe:
  • esz: egyik összeadandó szám
  • msz: másik összeadandó szám
  • hiba: ebben számoljuk az elkövetett hibák számát
  • ssz: ez jelzi a éppen következő feladat sorszámát
  • állítsuk be a kezdőértékeket (csak amelyiket szükséges)

A progi 10-szer csinálja a következőket:
  • írjuk ki a feladat sorszámát (ssz)
  • az összeadandó számok (esz és msz) 10 és 30 közt legyenek
  • írjuk ki ezeket, és kérjük be az összegüket (válasz)
  • ha a beírt összeg helyes
       a tanár jelmeze a "tapsoló jelmez" legyen
       írja ki: "Nagyos szuper!"
  • ha a beírt összeg hibás
       növelje a hibaszámot (hiba)
       a tanár jelmeze a "szomorú jelmez" legyen
       írja ki: "Hibás!"
A 10 feladat után értékelje az összteljesítményt:
  • ha nem volt hiba, akkor
       egy új háttéren jelenjen meg a "100 %" szöveg
  • egyébként
       mondja ki a hibaszámot pl. "2 hibád volt"

+Alakítsd át a feladatot egyjegyű előjeles számok szorzásává!

algoritmus

Kérj be egy pozitív egész számot!

Írasd ki a szám osztóit!


algoritmus

Kérj be két pozitív egész számot!

Írasd ki a számok legnagyobb közös osztóját (LNKO)!

SOS

algoritmus

Ötször végezze el a program következőket:

- Találjon ki két véletlenszámot (10-20 köztieket)!
- Kérje be a szorzatukat!
- Ellenőrizze, majd írjon ki egy megfelelő szöveget!

Végül értékelje az öt adott választ!

algoritmus

Rajzoljuk ki a koordinátarendszert (van egy ilyen háttér is)!

- A program rajzoljon ki egy P pontot véletlenszerű helyre!
- Kérje be a tippjeidet ezekre!
- Értékelje az eltéréseket valamilyen módon!

Mindezeket ötször ismételje meg!

algoritmus

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!