Játékos feladatok
BUÉK 2018 - számanimáció
Cseréld be a cicát egy 2-es számra (pl. 2-Glow)! Vigyük fel a tábla tetejére (y nagy lesz)!
Egy végtelen ("minden ...") ciklus belsejébe tegyünk egy "y változzon -1" utasítást, ezzel a szereplő esni kezd lefelé (bár alul a "talajba fúródik").
Valóságosabbá tehetjük az esést egy "ha ... akkor" modul beépítésével, ahol
- a feltétel: "y hely = -140" // kb. így ér le a 2-es talpa a talajra
- a modulban elég egy parancs: "ez a feladat ∇ álljon le" // a "Vezérlés" parancsoknál található, "minden ∇ álljon le"
Tegyünk az "y változzon -1" elé vagy mögé egy kis elfordulást: "fordulj ↱ 5 fokot"!
Ha leért, alul álljon talpra: "nézz 90 fokos irányba"!
"Szebben indul", ha induláskor véletlenszerű szöggel kezdi a forgást:
"fordulj ↷ véletlen -180 és 180 között fokot".
Tervezzünk meg az új évszám, a 2018, jegyeinek helyét lenn (a talajon y = -140)! Legyenek egymástól 80 képpont távolságra és középen! Az "x" koordináták például:
- 2-es -120
- 0-as -40
- 1-as 40
- 8-as 120
Most egyenlőre a "2"-est tegyük a helyére, de hogy látványosabb legyen, ne ugorjon, hanem csússzon a helyére: "csússz 1 mp-ig x: -120 y: -140" !
Fenn ugorjon egy véletlenszerű helyre (y = 140 magasságban): "ugorj x: véletlen -220 és 220 között y: 140"!
Vegyük fel a többi szereplőt is (0,1,8)! (Futtassuk a programot!)
"Tegyük át" ezekre a "2"-es programját (fogjuk meg a progit egérrel, és emeljük a "Szereplők" szöveg alatt az új szereplőkre! (Futtassuk a programot!)
Javítsuk át az új szereplőknél a "csússz ..." parancsban az "x" koordináta értéket a korábbi terv szerint!
Színezd ki a szereplők jelmezeit:
- színezni kívánt szereplő kiválasztása
- Jelmezek fül
- szín majd "kiöntőedény" választása, "löttyintés a számjegybe"
Ötletek: Próbáld ki az animációt a neved (keresztneved) betűivel megvalósítani!
Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!