Játékos feladatok

BUÉK 2018 - számanimáció

Cseréld be a cicát egy 2-es számra (pl. 2-Glow)! Vigyük fel a tábla tetejére (y nagy lesz)!

Egy végtelen ("minden ...") ciklus belsejébe tegyünk egy "y változzon -1" utasítást, ezzel a szereplő esni kezd lefelé (bár alul a "talajba fúródik").

Valóságosabbá tehetjük az esést egy "ha ... akkor" modul beépítésével, ahol

  • a feltétel: "y hely = -140" // kb. így ér le a 2-es talpa a talajra
  • a modulban elég egy parancs: "ez a feladat álljon le" // a "Vezérlés" parancsoknál található, "minden álljon le"

Tegyünk az "y változzon -1" elé vagy mögé egy kis elfordulást: "fordulj ↱ 5 fokot"!

Ha leért, alul álljon talpra: "nézz 90 fokos irányba"!

"Szebben indul", ha induláskor véletlenszerű szöggel kezdi a forgást:
"fordulj ↷ véletlen -180 és 180 között fokot".

Tervezzünk meg az új évszám, a 2018, jegyeinek helyét lenn (a talajon y = -140)! Legyenek egymástól 80 képpont távolságra és középen! Az "x" koordináták például:

  • 2-es -120
  • 0-as -40
  • 1-as 40
  • 8-as 120

Most egyenlőre a "2"-est tegyük a helyére, de hogy látványosabb legyen, ne ugorjon, hanem csússzon a helyére: "csússz 1 mp-ig x: -120 y: -140" !

Fenn ugorjon egy véletlenszerű helyre (y = 140 magasságban): "ugorj x: véletlen -220 és 220 között y: 140"!

Vegyük fel a többi szereplőt is (0,1,8)! (Futtassuk a programot!)

"Tegyük át" ezekre a "2"-es programját (fogjuk meg a progit egérrel, és emeljük a "Szereplők" szöveg alatt az új szereplőkre! (Futtassuk a programot!)

Javítsuk át az új szereplőknél a "csússz ..." parancsban az "x" koordináta értéket a korábbi terv szerint!

Színezd ki a szereplők jelmezeit:

  • színezni kívánt szereplő kiválasztása
  • Jelmezek fül
  • szín majd "kiöntőedény" választása, "löttyintés a számjegybe"

Ötletek: Próbáld ki az animációt a neved (keresztneved) betűivel megvalósítani!

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!