Bemelegítő feladatok

Számolós ciklusok, változók

Írjunk ki egy 1 és 45 közé eső véletlenszámot (mondd: véletlen 1 és 45 közt)!

Tegyük ezt egy ismételd 6 panelba! Most 6-szor megismétli!!!

Ha kicsit gyors, tégy egy várakozó utasítást a ciklusba, vagy használd a "mondd ..." helyett a "gondold ..." parancsot!

Az "ismételd" panel egy számolós ciklus vagy megszámlálható ciklus, a benne lévőket annyiszor ismétli a Scratch, amilyen szám utána áll.

Rakd ki a tollat tedd le parancsot (ne a "zászlóra kattintáskor" alá)! Kattints rá kettőt: ekkor végrehajtja!

Próbáld ki külön a következő két összeragasztott utasítást:
     menj 100 lépést
     fordulj jobbra 60 fokot!

Mi történik, ha ezt 6-szor ismétled?

Tegyük ezt egy ismételd 6 ciklusba! Tégy bele egy várakozó utasítást is! (Ez is indítható önállóan! Ha nem fér el a rajz, vidd máshova a cicát!)

Rakd össze mindezt egy "rendes" programba ("indító zászló", beállítások, ciklus)!

Kirajzolunk 20 darab macskát a lapra a következőképpen:
     hozz létre egy "x" és egy "y" nevű változót a macska helyének tárolására (Adatok / Változó létrehozása)
     vedd ki az előttük lévő pipát, így nem fognak látszódni
     méretezd a cicát felére és töröld a rajzlapot
     tégy ki egy 20-as ciklust!

A ciklusba tegyük a következőket:
     egy x legyen véletlen -240 és 240 között parancsot és
     egy y legyen véletlen -180 és 180 között parancsot (miért éppen ezek a számok?)
     egy ugorj x: x y: y parancsot (Ha ez is kész, próbáld ki a programot! Ha gyors, tehetsz bele "lassítót"!)
     még egy készíts lenyomatot parancsot! (Ez szegény macskát "odanyomja" a rajzlapra.)

Kész a program. Próbáld meg odébbvontatni az igazi cicát! (A program végén nyávoghatna, így talán könnyebb lesz megtalálni.)

Játsszuk el a "Boci-boci tarka ..." kezdetű dalt! (Itt található egy kotta: hangszer.network.hu)

Előkészítés:
     tempó legyen 70 ütem/perc
     hangszer legyen 4 (gitár)

Az első hangok (ez ismételhető még egyszer - ciklus):
     60 szóljon 0.5 ütemig
     64 szóljon 0.5 ütemig
     60 szóljon 0.5 ütemig
     64 szóljon 0.5 ütemig
     67 szóljon 1 ütemig
     67 szóljon 1 ütemig

Próbáld ki kölönböző hangszerekkel! (Ha jó a hallásod, folytathatod is!)

Írjunk ki 8 darab öttel osztható kétjegyű számot (10, 15, 20, ...)!

Részletezve:
     hozz létre egy "ketjegyu" nevű változót a szám tárolására (Adatok / Változó létrehozása)
     vedd ki a mellette lévő pipát, így nem fog látszódni
     tedd a "zászló" alá a kétjegyu legyen ... utasítást (írd át a 0-t a megfelelő számra)
     vegyünk elő egy ismételd 10 parancsot (javítsd át a 10-est)
     tégy a ciklusba egy gondold ketjegyu 2 mp-ig parancsot (Indítsd a programot! Miért nem jó?)
     tegyünk még a ciklusba egy kétjegyu változzon 1 parancsot (Most már jobb, de nem az igazi!)
     javítsd át az "1"-et egy jobb számra

Mentsd el a progit, ha jó!

Új ismeretek: "mondd ...", "gondold ...", "ismételd ...", "véletlen ...", "... legyen", "... változzon ...", "készíts lenyomatot", "játszd le ...", "tempo legyen ...", "hangszer legyen ...", "... szóljon ..."

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!