Játékos feladatok

Labirintus

Cseréld le a cicust a "Ball" szereplőre, majd kicsinyítsd harmadára (33%)!

Programozzuk be a billentyűkkel való mozgatását (teszteld is!):

  • "fel gomb lenyomásakor"
  • "nézz 0 fokos irányba"
  • "menj 5 lépést"

Készítsd el hasonlóan a vezérlést a többi nyíl billentyűre is (szabad másolni)!

Töltsd be a "L_ht1.png" hátteret (Játékháttér, Hátterek, Betöltés)! Tégy a felső "kijárathoz" egy nagy piros pöttyöt, és ugrasd a szereplőt (Ball) az alsó "bejárat"-hoz (teszteld le)!

Szúrjunk be egy "mindig" parancsot, ebbe "ha érintesz kék színt? akkor", és ebbe "menj -5 lépést"! (A kék szín a pálya kékje legyen, a -5 a falak átjáthatóságát védi ki. Teszteld le!)

Egy másik "ha érintesz piros színt? akkor" szolgálhatna a "Győztél!" kiírására, és a "feladatok leállítására".

Továbbfejlesztjük az előző játékot.

A "Játékháttér" "Hátterek" választásnál az első lemásolásával készíts egy másik hátteret (pálya2)! Szűkítsd be a piros pötty közelében az átjárót úgy, hogy ne férjen át a labda a nyíláson, viszont nyissunk meg egy falat, hogy továbbra is megoldható legyen a játék.

Teszteld le a nyílást! Átférsz-e?

Teszteld le az új utat! Sikerül-e célbaérni?

Adjunk programot a "Játéktér"-hez is: indításkor a "háttér legyen pálya2"!

Másoljuk le az első hátteret "pálya3" néven, állítsuk is erre indításkor a játékot!

Készítsünk egy új szereplőt, egy kék (mint a pálya) forgót akadályként:

  • vektoros képként készüljön
  • a közepe egy kék pötty és négy lapátja van
  • foglaljuk ezeket csoportba
  • a programja: indításkor "ugorjon x: ... y: ..." helyre és "mindig" "fordulj 1 fokot"

Teszteljük le remek játékunkat! (A forgó meglepő dolgokat művel a labdával!!!)

A "forgó" programját bővítjük egy aprósággal:

  • a "fordulj 1 fokot" mögé tegyünk egy "ha érinted Ball? akkor" modult,
  • ebbe "minden álljon le" parancsot!

Próbáljuk ki, mennyivel lett nehezebb a játékunk!

Töltsd be a "L_ht5.png" hátteret (pálya5)! Tégy a felső "kijárathoz" egy nagy piros pöttyöt, és ugrasd a szereplőt az alsó "bejárat"-hoz (teszteld le)!

Színezd át kékre a hátteret hogy ne legyenek átjáthatók a falak!

Próbáld megoldani a labirintust!

Tégy a pályára két-három forgót!

Ötletek: Itt már kevés segítséget kapsz! A játék sokféleképen fejleszthető tovább: pl. nehezebb pályák, több pálya-több szint, más akadályok, stb.

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!