M1
Beállítások // ssz,hiba; háttér,szereplők
Ciklus ssz=1-től 10-ig
esz, msz előállítása // véletlenszámok 10...20
Be: "esz + msz = ? ", válasz
Ha esz + msz = válasz akkor
Ki: "Nagyon jó!"
egyébként
hiba növelése
Ki: "Hibás!"
Ha vége
Ciklus vége
Ha hiba = 0 akkor
Ki: "100 %"
egyébként
hiba növelése
Ki: hiba, "hibád volt!"
Ha vége
M2
Be: n
Ciklus i=1-től n-ig
Ha i osztója n-nek
Ki: "i osztója n-nek"
Ha vége
Ciklus vége
M3
Be: n, m
Ciklus míg n = m
Ha n > m
n = n-m
Ha vége
Ha n < m
m = m-n
Ha vége
Ciklus vége
Ki: "LNKO: ", n
M4
jok = 0 // jó válaszok száma
Ciklus i=1-től 5-ig
n = véletlenszám 10 és 20 közt
m = véletlenszám 10 és 20 közt
Ki: n, m
psz = n * m // pontos szorzat
Be: "Mi lehet a szorzatuk?", jsz // játékos szorzata (tippje)
Ha jsz = psz
jok növelése eggyel // jok = jok+1
Ki: "Helyes" // vagy hangjelzés (pl. nyávogás)
egyébként
Ki: "Helyesen:", psz
Ha vége
Ciklus vége
Ki: Helyes válaszaid száma:", jok
M5
Ciklus i=1-től 5-ig
px = véletlenszám -240 és 240 közt // pont x koordinátája
py = véletlenszám -180 és 180 közt // pont y koordinátája
piros pont ide
Be: "Mi lehet az 'x' koordináta?", jx // játékos tippje x-re
Be: "Mi lehet az 'y' koordináta?", jy // játékos tippje y-ra
sárga pont ide
tav = gyök( (px-jx)*(px-jx) + (py-jy)*(py-jy) ) // pont és tipp távolsága egymástól
Ha tav > 10
Ki: "Több mint 10:", tav
egyébként
hangjelzés (pl. nyávogás)
Ha vége
Ciklus vége
N2
szam = 20 // ezt csökkentjük 0-ig
Be: "Ki kezd (B/G) ? ", válasz
Ha válasz = "B"
ssz = +1 // ez lesz a B játékos
egyébként
ssz = -1 // ez lesz a G játékos
Ha vége
Ciklus míg szam = 0
Ha ssz = 1
fordulj a B játékos felé
egyébként
fordulj a G játékos felé
Ha vége
Be: "Mennyit veszel el (1,2,...,5) ? ", válasz
szam = szam - válasz // nem ellenőrizzük le !!!!!
ssz = -1 * ssz // a másik játékos következik
Ciklus vége
ssz = -1 * ssz // visszaállítjuk !
Ha ssz = 1
Ki: a B játékos nyert
egyébként
Ki: a G játékos nyert
Ha vége